Община Брацигово logo
Община Брацигово

 

ДОСТЪП ДО ОБЩЕСТВЕНА ИНФОРМАЦИЯ

Община Брацигово приема заявления за предоставяне на достъп до обществена информация на фронт офиса, намиращ се на входа в сградата на Общината на адрес: гр.Брацигово, ул."Атанас Кабов"№ 6А, Общинска администрация - Брацигово.

Работно време: 8.00-12.00, 13.00-17.00 часа всеки работен ден.
Заявления по Закона за достъп до обществена информация може да подавате и на адрес kmet@bratsigovo.bg, да ги изпратите на хартиен носител по поща, да отправите запитвания на тел.: 03552/20-65 вътр. 105. За достъпа до обществена информация отговаря комисия, назначена със заповед на кмета на община Брациговo.


ЗАПОВЕД №РД-673-1/27.12.2016г. относно утвърждаване на Правила за достъп до обществена информация в Общинска администрация - Брацигово


 ПРАВИЛА ЗА ДОСТЪП ДО ОБЩЕСТВЕНА ИНФОРМАЦИЯ В ОБЩИНСКА АДМИНИСТРАЦИЯ - БРАЦИГОВО

 

І. ПОНЯТИЕ И ВИДОВЕ ОБЩЕСТВЕНА ИНФОРМАЦИЯ


Обществените отношения, свързани с правото на достъп до обществена информация, както и с повторното използване на информация от обществения сектор са регламентирани в Закона за достъп до обществена информация - ЗДОИ.
В чл. 2 от този закон се съдържа определение на понятието обществена информация: "Обществена информация по смисъла на този закон е всяка информация, свързана с обществения живот в Република България и даваща възможност на гражданите да си съставят собствено мнение относно дейността на задължените по закона субекти."
1. Видовете обществена информация са:

1.1. ОФИЦИАЛНА: „Официална е информацията, която се съдържа в актовете на държавните органи и на органите на местното самоуправление при осъществяване на техните правомощия." - чл. 10 от ЗДОИ.

1.2. СЛУЖЕБНА: „Служебна е информацията, която се събира, създава и съхранява във връзка с официалната информация, както и по повод дейността на органите и на техните администрации"- чл. 11 от ЗДОИ.

2. Допустимите ограничения на правото на достъп до обществена информация
Те са уредени в чл. 7 от ЗДОИ: „Не се допускат ограничения на правото на достъп до обществена информация и на повторно използване на информация от обществения сектор, освен когато тя е класифицирана информация или друга защитена тайна в случаите, предвидени със закон".
Разпоредбите на ЗДОИ ,относно достъпа до обществена информация не се прилагат за информация, която се предоставя във връзка с административното обслужване на гражданите и юридическите лица или се съхранява в Националния архивен фонд на Република България /чл. 8 от ЗДОИ/.

ІІ. ПРОЦЕДУРА ПО ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ОБЩЕСТВЕНА ИНФОРМАЦИЯ

1. Място на подаване на заявлението
Гражданин или юридическо лице, ако желае да получи достъп до обществена информация, трябва да подаде писмено заявление /Приложение № 1/ в ИЦУГ /Информационен център за услуги на гражданите/ на Общинска администрация Брацигово.
2. Начини за подаване на заявленията
2.1. Писмено
Заявлението се счита за писмено и в случаите, когато е направено по електронен път. Гражданинът или юридическото лице може да използват електронна поща, като в заявлението за достъп се посочват и електронен адрес за кореспонденция.
2.2. Устно
Желанието за достъп до обществена информация може да се заяви и устно пред служител от отдел „Административно и информационно обслужване", като се посочи точно каква е информацията, към която се проявява интерес.
2.3. По електронен път
Осъществява се чрез електронната поща на общината: kmet@bratsigovo.bg
Независимо от начина на постъпване на заявлението - чрез традиционна или електронна поща, внасяне на ръка в Деловодството или устно запитване, то се входира в деловодната система и се вписва с пореден номер в Регистъра за достъп до обществена информация, воден от Главен експерт"Протокол и връзки с обществеността".
Предвид изискването на чл. 28, ал. 2 от ЗДОИ заявителят да бъде уведомен писмено за решението за предоставяне или отказ на достъп до поисканата информация независимо от начина, по който е подадено заявлението, в него трябва да е посочен адрес за кореспонденция.

ІІІ. СРОК ЗА РАЗГЛЕЖДАНЕ НА ЗАЯВЛЕНИЯТА. РЕШЕНИЕ

Незабавно след получаването им от служителя, водещ регистъра на заявленията за достъп до обществена информация, исканията за достъп до такава се предават за резолюция от Кмета на общината до Секретаря на общината, който свиква заседание на комисията, определена със Заповед на Кмета, която разглежда заявленията.
Срок за отговор
1.1. Максимален срок
Максималния срок за отговор е 14 дни от датата на регистриране.
1.2. Срокове при особени случаи
ЗДОИ урежда случай, в които произнасянето по заявление за достъп до обществена информация може да стане и в срок, по-голям от посочения по-горе. Това е възможно в следните хипотези:
1.2.1. В случай съгласно чл. 29, ал. 1, когато не е ясно точно каква информация се иска или когато тя е формулирана много общо, заявителят се уведомява за това и има право да уточни предмета на исканата обществена информация. Срокът по чл. 28, ал. 1 започва да тече от датата на уточняването на предмета на исканата обществена информация.
Ако заявителят не уточни предмета на исканата обществена информация до 30 дни, съгласно чл.29, ал.2 от ЗДОИ заявлението се оставя без разглеждане.
1.2.2. В случай съгласно чл. 30, ал. 1 - Срокът по чл. 28, ал. 1 може да бъде удължен, но с не повече от 10 дни, когато поисканата в заявлението информация е в голямо количество и е необходимо допълнително време за нейната подготовка.
В уведомлението по чл. 29, ал. 1 се посочват причините за удължаване на срока, в който ще бъде предоставен достъп до исканата обществена информация.
1.2.3. В случай съгласно чл. 31, ал. 1 - Срокът по чл. 28, ал. 1 може да бъде удължен, но с не повече от 14 дни и когато исканата обществена информация се отнася до трето лице и е необходимо неговото съгласие за предоставянето й.
В случаите по чл. 31, ал. 1 съответният орган е длъжен да поиска изричното писмено съгласие на третото лице в 7-дневен срок от регистриране на заявлението по чл. 24.
В решението си по чл. 28, ал. 2 от ЗДОИ съответният орган е длъжен да спази точно условията, при които третото лице е дало съгласие за предоставяне на отнасящата се до него информация.
При не получаване на съгласие от третото лице в срока по ал. 1 или при изричен отказ да се даде съгласие, съответният орган може да предостави исканата обществена информация в обем и по начин, който да не разкрива информацията, отнасяща се до третото лице.
Не е необходимо съгласие на третото лице в случаите, когато то е задължен субект и отнасящата се до него информация е обществена информация по смисъла на този закон, както и когато е налице надделяващ обществен интерес от разкриването й.
Ако исканата обществена информация не се намира в Общинска администрация Брацигово, но има данни за местонахождението, й в 14 дневен срок от постъпване на заявлението то се препраща до съответния задължен субект, като заявителят се уведомява писмено за това.
Ако исканата обществена информация не се намира в Общинска администрация Брацигово и няма данни за местонахождението й, в 14 дневен срок от постъпване на заявлението заявителят се уведомява писмено за това.
2. Решение за предоставяне на информация
Решението по чл. 28, ал. 2, с което се предоставя достъп до исканата обществена информация, съдържа задължителните реквизити по чл. 34, ал. 1 от ЗДОИ, а именно:

  • степента на осигурения достъп до исканата обществена информация;
  • срокът, в който е осигурен достъп до исканата обществена информация;
  • мястото, където ще бъде предоставен достъп до исканата обществена информация;

       

  • формата, под която ще бъде предоставен достъп до исканата обществена информация;
  • разходите по предоставянето на достъп до исканата обществена информация.

Това решение се връчва на заявителя срещу подпис или по пощата с обратна разписка.
Независимо дали става дума за предоставяне на достъп или за отказ решението съдържа мотиви, на чиято основа е издадено.
Ако с решението е позволен достъп до исканата обществена информация, срокът по чл. 34, ал. 1, т. 2 /осигуряване на достъп до информация/ не може да бъде по-кратък от 30 дни от датата на получаване на решението.

ІV. ОТКАЗ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ДОСТЪП ДО ОБЩЕСТВЕНА ИНФОРМАЦИЯ


Основание за отказ от предоставяне на достъп до обществена информация е налице, когато:
1. Исканата информация е класифицирана информация или друга защитена тайна в случаите, предвидени със закон, както и в случаите по чл. 13, ал. 2;
2. Достъпът засяга интересите на трето лице и няма негово изрично писмено съгласие за предоставяне на исканата обществена информация, освен в случаите на надделяващ обществен интерес;
3. Исканата обществена информация е предоставена на заявителя през предходните 6 месеца.
В горепосочените случаи, се предоставя частичен достъп само до онази част от информацията, достъпът до която не е ограничен.
V. ЦЕНИ ЗА ПОЛУЧЕНАТА ИНФОРМАЦИЯ
Достъпът за запознаване със съдържанието на исканата информация е безплатен.
Ако заявителят желае копие от нея, може да го получи на съответен носител - хартиен или технически, след заплащане на цена, съгласно заповед на Министъра на финансите № ЗМФ-1472 от 29 ноември 2011 г. (в сила от 1 януари 2012 г.).
Ако заинтересованото лице не се яви в срока, определен за достъп или ако не заплати определените разходи, това се счита за отказ на заявителя от предоставения му достъп до исканата обществена информация. Повторно искане за достъп до същата информация може да се подаде след изтичане на 6-месечен срок.
За предоставения достъп до обществена информация се съставя протокол, който се подписва от заявителя и от служителят, отговарящ за воденето на регистъра на заявленията за достъп до обществена информация /чл. 35, ал. 2 от ЗДОИ/.
За неупоменатите в настоящите правила случаи се прилагат разпоредбите на ЗДОИ и АПК.

1. Приложение № 1 - заявление за достъп до обществена информация;
2. Приложение № 2 - регистър на постъпилите заявления за достъп до обществена информация;

3. Списък на категориите информация, подлежаща на публикуване в интернет за сферата на дейност на администрацията на Община Брацигово

МИНИСТЕРСТВО НА ФИНАНСИТЕ

ЗАПОВЕД № ЗМФ-1472 от 29 ноември 2011 г.
На основание чл. 115 от Конституцията на Република България и чл. 20, ал. 2 от Закона за достъп до обществена информация нареждам:
I. Определям следните нормативи за разходите при предоставяне на обществена информация по Закона за достъп до обществена информация според вида на носителя:
1. дискета - 1 брой - 0,50 лв.;
2. CD - 1 брой - 0,50 лв.;
3. DVD - 1 брой - 0,60 лв.;
4. разпечатване - 1 стр. (А4) - 0,12 лв.;
5. ксерокопие - 1 стр. (А4) - 0,09 лв.;
6. факс - 1 стр. (А4) - 0,60 лв.;
7. видеокасета - 1 брой - 3,25 лв.;
8. аудиокасета - 1 брой - 1,15 лв.;
9. писмена справка - 1 стр. (А4) - 1,59 лв.
II. Стойностите по т. I не включват ДДС.
III. Отменям Заповед № 10 на министъра на финансите от 10.01.2001 г. (ДВ, бр. 7 от 2001 г.).
IV. Заповедта влиза в сила от 1 януари 2012 г.
Министър на Финансите 


ЗАПОВЕД № РД-673-1/27.12.2016 г. относно утвърждаване на „Вътрешни правила за създаване, водене, попълване, съхранение и достъп до публичните регистри в община Брацигово."


ВЪТРЕШНИ ПРАВИЛА ЗА СЪЗДАВАНЕ, ВОДЕНЕ, ПОПЪЛВАНЕ, СЪХРАНЕНИЕ И ДОСТЪП ДО ПУБЛИЧНИТЕ РЕГИСТРИ НА ОБЩИНА БРАЦИГОВО

 

Раздел І. Общи положения

Чл.1 Тези правила определят съдържанието, условията и реда за създаване, водене, попълване, съхранение и достъп до публичните регистри в Община Брацигово.

Чл.2. (1) Публичните регистри са база данни, съдържаща вписани обстоятелства, изискуеми по закон или друг нормативен акт, или такива, необходими за оперативната работа на общината.

(2) Публичните регистри се създават и поддържат на хартиен, технически носител или уеб базирани.

 

Раздел ІІ. Създаване, водене, попълване и съхранение на публичните регистри в община Брацигово.

Чл. 3 Необходимостта от създаване на нов публичен регистър възниква по силата на нормативен акт или заповед на кмета на общината, от които произтича задължение за общинската администрация да регистрира данни и обстоятелства, подлежащи на вписване.

Чл. 4 Съдържанието, видът и подлежащите на вписване данни в публичните регистри се определят от нормативния акт, от който произтича задължението за създаване и водене на съответния регистър.

Чл. 5 Създаването, воденето, попълването и съхранението на съответните публични регистри се извършва от длъжностни лица, определени със заповед на кмета на общината.

Чл. 6 Публичните регистри се съхраняват съобразно изискванията на нормативния или административния акт, въз основа на които са възникнали.

 

Раздел ІІІ. Достъп до публичните регистри

Чл.7. (1) Редът за достъп до публичните регистри е определен в нормативния акт, от който е възникнало задължението за тяхното създаване.

(2) Извън случаите по ал.1, достъпа се извършва по реда на Закона за достъп до информация.

(3) На интернет страницата на Община Брацигово, в секциите „Достъп до обществена информация" и „Регистри" се публикуват настоящите правила.

 

Раздел ІV. Контрол

Чл.8 Контролът по прилагането на Вътрешни правила за създаване, водене, попълване, съхранение и достъп до публичните регистри на община Брацигово се упражнява от секретаря на общината.

Раздел V. Заключителни разпоредби.

§1. Вътрешните правила за създаване, водене, попълване, съхранение и достъп до публичните регистри на община Брацигово  са създадени на основание чл.15а, ал.2 от Закона за достъп до обществена информация.

§2. Настоящите вътрешни правила влизат в сила от 01.01.2017 год.

1. Приложение № 1 - заявление за достъп до обществена информация;
2. Приложение № 2 - регистър на постъпилите заявления за достъп до обществена информация;



За допълнителна информация:

Програма Достъп до Информация

Фондация "Програма достъп до информация”
София, 1142
бул. Васил Левски 76 ет. 3 ап. 3
тел: 02/9885062, 02/9819791, 02/9867709

e-mail: office@aip-bg.org
web-site: http://www.aip-bg.org

 

 

    Адрес на Община Брацигово: ПК 4579, гр. Брацигово, ул. "Атанас Кабов" №6а, област Пазарджик